Huisstijl Sense Noord-Nederland

klant Sense Noord-Nederland
object huisstijl
datum juni 2016

De campagne van Sense Noord-Nederland heeft in 2016 een complete make-over gekregen. Nadat ik in 2008 de van de landelijke huisstijl afwijkende campagne met een fotoserie van jongeren uit het Noorden mocht vormgeven, is er nu na 8 jaar een nieuwe heldere stijl met een sterke boodschap, vertaald voor een grote hoeveelheid uitingen: van poster tot visitekaartje, van beachflag tot rapportomslag, van indoorbanner tot Powerpoint template.

Eenvoud

Voerde een diversiteit aan kleuren en foto's de boventoon in de oude campagne, de nieuwe huisstijl is sterk gericht op eenvoud van boodschap, kleur en stijl. Rood voert als kleur de boventoon, wit en zwart worden gebruikt als 'steunkleur'. Als beeld is een multi-interpretabele foto van 3 jongeren gekozen die niet alleen onderling erg verschillen, maar die ook als beeld zelf op verschillende manieren gebruikt kan worden door hem te roteren en te spiegelen.

Informatie-hiërarchie

In tegenstelling tot de landelijke campagne wordt bij Sense Noord-Nederland de nadruk gelegd op het verwijzen van jongeren naar de website www.sense.info. Voor hen is dit de gebruikelijker manier van informatie zoeken dan het bellen van een telefoonnummer. De url is daarom op iedere uiting prominent aanwezig. De pay-off 'Voor al je vragen over seks' is zowel vast met als los van het hartje-beeldmerk te gebruiken. Omdat ook na zoveel jaren Sense als vraagbaak nog niet goed ingeburgerd is, krijgt deze leidende zin een prominente plaats in alle uitingen.

Letter

De Roble Alt is een nieuwe letter die gebruikt wordt binnen de huisstijl. Gelijkend op de landelijke stijl, is deze letter warmer, leesbaarder en opvallender. 

De komende maanden wordt de huisstijl, vergezeld van een huisstijlhandboek, uitgerold bij de GGD-en van Fyslân, Groningen en Drenthe.

Sense logo met pay off

 

 

 

 

© 2017 Studio Peter Musschenga