Voor Wij zijn Drenthe mocht ik de huisstijl ontwikkelen. Het is een nieuw initiatief van de provincie Drenthe om laagdrempelige gesprekken te voeren tussen inwoners en het Drents Parlement. De ideeën uit deze gesprekken kunnen de kennis van volksvertegenwoordigers voeden. Wij zijn Drenthe is een doorlopend project dat steeds nieuwe thema’s aan de inwoners voorlegt middels een online platform, straatgesprekken en een rondetafelgesprek tussen Statenleden en inwoners.
Vormgeving
De huisstijl bestaat uit een flexibel ontwerp dat voor iedere gesprekscyclus aangepast kan worden. Kleuren uit een voor Wij zijn Drenthe gemaakt ‘Drents’ palet worden in steeds andere combinaties gebruikt om aan elke campagne een eigen look te geven. De landschapstypologie van Drenthe biedt de basis voor achtergrondvormen en illustratiekaders. Het gebruikte lettertype is eigenzinnig en kan verschillende vormen aannemen. Zo ontstaat er een divers beeld dat dat breed ingezet kan worden en toch herkenbaar is.
Website en materiaal
De website is een belangrijk onderdeel van het gesprek, waarop een tool genaamd Polis de consensus in gesprekken omhooghaalt. Naast het ontwerp voor de website heb ik het materiaal ontworpen dat de campagne ondersteunt: posters, handouts, vlaggen, ontwerpen voor social media en meer.